Muzikanten bij elkaar, klap in je handen en schudden maar!
Tijdens het muziekatelier stapten de rode klassers mee met het fanfare-project van de konijnen. We zongen het lied ‘Muzikanten bij elkaar, klap in je handen en trommel maar!’ en we maakten en versierden onze eigen maracas. Het vullen van onze maracas met rijst, pasta en koffiebonen vroeg kleine en nauwkeurige bewegingen van onze vingers.








Rijmen, schrijven, tellen, … kunnen wij al goed!
De voorbije vrijdagnamiddagen kwamen de groene klassers opnieuw langs in het ijsduikersnest. Het zingen van ons groene klasserslied prikkelde tot een spontane rijmsessie en hier en daar botsten we op enkele ‘foppers’.

We oefenen ook op het verfijnen van het schrijven van onze eigen naam: we probeerden de letters even groot en mooi tussen de lijnen te schrijven, steeds een stapje kleiner en fijner, met aandacht voor de juiste pengreep. Dit vroeg een staaltje oog-handcoördinatie!
We deden ook een spelletje waarbij we het juiste cijfer probeerden terug te vinden bij kwadraatbeelden, een oefening op tellen, hoeveelheden vasthouden en verbinden met het juiste cijfer.
En onze vrije teksten en de creatieve verwerking hierbij mogen we ondertussen ook afvinken als ‘gedaan’ :)
Beestige beestenboel in het vossennest!
De voorbije weken stond in het teken van wilde dieren.
- we leren een nieuwe letter, de letter 'z' van Zzzzzebra en Zzzooooo.
- we spelen heel wat gezelschapspelletjes met dieren
- we maken elk ons eigen gekozen dierenportret, we schilderen met de lichtbak (focus op kleuren mengen en compositie), we maken ons eigen kader en prikken een naamblaadje om er aan te hangen
- elke dag staan we stil bij een nieuw dier, we overlopen enkele leuke weetjes en kijken ook telkens waar op onze wereldkaart deze wonen. We vergelijken onze foto met de grote wereldkaart in de klas en gaan samen op zoek. Afrika, Azië, Europa,...
- we oefenen op knippen door het maken van een slang
- we zingen heel wat dierenliedjes in de kring
- we voeren samen dierenyoga uit
- ..
Geniet van de foto's uit ons nestje!


















































Projectweek + uitstap naar de Zoo van Antwerpen






















































































De warmste week (van het schooljaar) IJSJES
De weekendkring op dinsdagmorgen ging al snel eenzelfde richting uit: ijsjes.
Ijsjes werden geschilderd en gemaakt! Gezonde aardbeien ijsjes met aardbei, banaan en magere yoghurt. De aardbeien gingen de gele klassers vers van de markt halen op woensdag. Donderdag werden die al snel opgegeten. Ze vielen heel erg in de smaak!
Deze week gingen we ook allemaal ineens weer aan het puzzelen, dus werd er een scorebordje gemaakt, dat zorgde voor heel wat motivatie bij de kinderen.
Na het werken trokken we ook heel vaak naar buiten in onze verfrissende heuvels. Gelukkig hebben wij natuurlijke airco op onze school :), één van de redenen dat ik er zo van hou!
We zijn al wat gestart met onze vaderdag geschenkjes, een maandag vliegen we er in !
Vrijdag was er geen elektriciteit, maar we hebben er toch een leuke dag van gemaakt! De heuvels werden een speel-water-paradijs! Wat een leuke namiddag!
Geniet van de foto's!






















































