Projectuitstap naar Brussel
We sjeesden met de trein naar Brussel, om er de expo over Jules Verne te gaan bekijken. We werden er ondergedompeld in zijn tijd en in zijn fantasie. Prachtige expo! We kregen ook twee keer een VR-bril op ons hoofd, waardoor we bijna letterlijk de wereld van Jules Verne binnenstapten.
Dankzij het mooie weer konden we achteraf buiten op een pleintje picknicken. We maakten ook nog een kleine stadswandeling. We passeerden daarbij de Grote Markt en we vonden ook ‘Manneke Pis’ op onze weg. Maar de zon lonkte… en we besloten nog een ijsje te smullen!
Het was een hele fijne en ook boeiende uitstap!












































Engels
We speelden allerhande spelletjes in het Engels zoals ‘Who is it?’, ‘Knock, knock who’s there?’, …





















Jarig
Jona werd er 10 en Thias werd er 11! Proficiat kerels!
Tijl werd 9 jaar! Een gelukkige verjaardag!



Verwerking heuvelklas
We schreven allerlei tekstjes en maakten tekeningen over de heuvelklas. Els bundelde alles in een hele mooie heuvelklaskrant!
We speelden in de circustent ook een leuke quiz over de heuvelklas!





























Leerstof
In klas 4 oefenden we bij wiskunde vooral op het werken met de meettabel bij lengte, inhoud en gewicht en we werkten naarstig verder in onze rekenbundels.
Bij taal oefenden we vooral op het vervoegen van werkwoorden in de tegenwoordige tijd.
In klas 3 leerden we de werkwoorden in de tegenwoordige tijd juist schrijven.
We herhalen heel wat leerstof. De woordsoorten worden geoefend in spelvorm.
We herhalen een groot blok van meetkunde en meten.
Werkwinkels
Creatieve mogelijkheden genoeg tijdens de werkwinkels!
Noor gaf een werkwinkel dans en Liam Ego en Victor gaven een werkwinkel ‘Rubiks Cube oplossen’. Goed gedaan!




























































Drama-atelier uilennest
Het drama-atelier voor de Uilen zit erop. We konden heel wat drama-oefeningen doen. Voor sommige hadden we wel een blinddoek nodig!



Project
We werkten onze flappen over de werelddelen, landen, zeeën en oceanen af. Ze mogen gezien worden!
Onze flappen kan je hier vinden.
We werkten ook verder aan onze reispassen en we maakten stempels om in de reispassen te gebruiken. We bekeken ook al een stukje van de verfilming van het boek.
Wat als je niet kan schrijven?
Suze brak haar twee polsen. Dat geeft stof tot nadenken. Hoe doen mensen dat die geen handen of armen hebben? We bekeken wat mooie filmpjes hierover. We zochten samen naar oplossingen voor Suze. Elke dag stellen we assistenten aan die voor haar gaan zorgen.

Boekenkringen klas 4
De laatste boekenkringen brachten ook nog wat leuke tips mee! Wat een weelde aan boeken is er toch!








Verkeerstoets klas 3
Na heel wat oefenen konden we eindelijk de online verkeerstoets maken. De kinderen kregen vragen over voorrang, veiligheid, duurzaamheid, dode hoek, verkeersborden en -regels. Iedereen werd daarna beloond met een diploma en een ticket voor Technopolis. Knap gedaan, derdeklassers! In klas 5 gaan jullie verder met de verkeerslessen bij Tom.
Schaaktornooi
Twee kinderen van klas 3, Liam en Achiel, speelden de grote finale van het schaaktornooi. Ze klopten hier kinderen van klas 4, 5 en 6. Dit gebeurde nooit eerder in de Koorddanser!
Na een spannende wedstrijd, werd Achiel de schaakkampioen van onze school! Liam komt op een eervolle tweede plaats! Proficiat aan de beide jongens uit onze klas!
Uno-tornooi
Iza uit klas 5 organiseerde een UNO-tornooi. Daarbij vielen twee kinderen van het Uilennest in de prijzen. Ilia kroonde zich tot winnaar en Nore werd tweede! Proficiat!

Tentoonstelling keramiek van de groeneklassers
De groeneklassers maakten van een eigen ontworpen kopje/ beker een prachtig keramiek kunstwerk. We mochten alles gaan bewonderen in een mooie tentoonstelling. Amai, knap werk zeg!



Bosdag in Ardooie
Door (dankzij) de elektriciteitspanne op vrijdag, trokken we naar ‘t Veld in Ardooie. We beleefden er mooie bosuren!













Ijsjes!
De temperaturen buiten sloegen een week lang de pan uit! Maar dankzij onze lieve Kadés konden wij genieten van een verfrissend ijsje! En of dat smaakte! Dank je wel!

Keuzewerk
Emma, Victor en Ediz bouwden met Kaplablokjes een enorme toren!























